Portál občana je část webových stránek, která rozšiřuje možnosti elektronické komunikace s městským úřadem. Občané tak mohou díky této platformě s úřadem komunikovat kdykoliv i mimo úřední hodiny. Vše je možné vyřídit z klidu domova a odpadají tak problémy například s uvolňováním se z práce.
Portál občana je rozdělen na veřejnou a neveřejnou část. Pro neveřejnou část je vyžadována autentizace prostřednictvím identity občana (eObčanka, bankovní identita aj.) Veškeré možnosti autentizace včetně možnosti vytvořit identitu občana jsou dostupné na přihlašovacím formuláři. Systém mohou využívat i právnické osoby a fyzické podnikající osoby.
Veřejná část obsahuje seznam životních situací, jejich popis a popis řešení případně odkazy na formuláře, které se k dané životní situaci vztahují. Dále má nepřihlášený uživatel přístup ke všem elektronickým formulářům, které může vyplnit a následně odeslat datovou schránkou, elektronicky podepsat a odeslat e-mailem nebo vytisknout a doručit na podatelnu města. Veřejná část také umožňuje provést platbu prostřednictvím platební brány a obsahuje kontaktní informace a odkaz na elektronickou úřední desku.
Uživatel neveřejné části portálu občana po provedené autentizaci má k dispozici nástěnku a přehledem poplatků, formulářů a žádostí. Formuláře může odeslat do ePodatelny přímo prostřednictvím portálu občana, rozpracované formuláře je možné uložit a v jejich vyplnění pokračovat později. Autentizovaný uživatel má dále přístup ke kompletnímu přehledu jeho poplatků, které může v portálu občana uhradit on-line prostřednictvím platební brány nebo si vygenerovat QR kód platby.